söndag 18 december 2011

Tusch är svårt - men kul

Den här helgen har jag ägnat en hel del tid åt att rita, så härligt! Tillsammans med julklappshandel har det blivit än rätt så produktiv helg!
Jag är klar med min teckning som jag påbörjade i veckan, men är inte så nöjd. Tusch är svårt... Jag fick inte till de nyanser jag ville. Klänningen fick inte den böljande ton som var tänkt, och rosorna blev platta och tråkiga. Sen ser hon lite ledsen ut, det var inte meningen. Syns det att hon står med ryggen till? Nåja, den blev ok till slut. Och viktigt är ju att jag utvecklas. Stenmuren var Jeremias idé. Jag tycker den blev ett fint inslag.



Har även påbörjat en annan teckning. Syns det vem det ska föreställa? En skådis... Jag återkommer med svar och den färdiga teckningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar