torsdag 4 augusti 2011

Flicka från Malawi, Afrika

Så är jag hemma igen på svensk mark. Afrika var fantastiskt! Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur det skulle se ut och vilka intryck jag skulle komma att få. Det är en vacker kontinent med magisk natur och djurliv och spännande kultur. Det bästa hos afrikanerna var nog deras "hakuna matata" inställning, no worries! Fattigdom, sjukdomar och korruption är vanliga fenomen i östra Afrika, men ändå kan de ha den inställningen, beundransvärt.

Nu befinner jag mig i sommarstugan i Kvicksund. Har ritat denna teckning (tog ca 4h) som föreställer en flicka i byn Mbemba, Malawi, som jag träffade på en rundvandring i byn. Uppe i vänstra hörnet har jag försökt ta efter hellomiami (http://hellomiami.blogg.se) som får till fantastiska ljusfenomen i sina teckningar. Jag lyckades sådär, men träning ger färdighet =)

Min teckning:

Fotot jag avtecknat:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar